FÚ de rég nem írtam :D Na de most közkívánatra írok már egy kritizálós postot. Ami öngól lesz, mert pontosan a kritizálós blogokat és embereket fogja kritizálni.

Információs társadalom 2.0...a blogok korszakát éljük. Ha már a sajtóban, tv-ben, közszereplésekben nincs joga az embernek a szabad véleménynyilvánításhoz, akkor hol van itt szólás szabadság kéremszépen? Hát az online világban. Az interneten az ember arc nélkül, mégis nagy arccal kardoskodhat a véleménye mellett, konfrontálódhat a társadalom különboző rétegeivel. Mindenki jól megmondhatja a véleményét, kritizálhat bárkit anélkül, hogy önmagát kitenné számonkérésnek.

Mielőtt fröcsögne a szar, azért lássuk be, hatalmas lehetőségeket rejt magában az internet, kimeríthetetlen információtömeg áll rendelkezésünkre. Rengeteg információ, köztük helytállóak, és nem helytállóak. Ha valaki naív hiszékenységgel kezd el böngészni, akkor minden hülyeség ráragadhat, mint a takony. Ez is egyfajta agymosás nem? A hülyeség reprodukciója...A hülye ember megírja a hülyeségét, a többi hülye beszopja, majd kiáll mellette. Aztán az ilyeneknek elmagyarázni, hogy "haver, rosszul látod kicsit a dolgokat" nem lehet, sőt jobb nem is próbálkozni vele. Aki viszont úgy űl le a gép elé, hogy van egy kiforrott értékrendje, látott ezt-azt a világból, az nem olyan könnyen manipulálható. Én is elolvasok sok hülyeséget, de azért annyira képben vagyok, hogy tudom mi az amit elfogadok, mi az amin röhögni vagy épp sírni kell, vagy mi az amivel nem feltétlenül tudok azonosulni, de egy nézőpont, ami által több perspektívából ismerhetek meg bizonyos, engem érdeklő dolgokat.

Na nézzünk meg egy fontos, a magyar internetes kultúrára jellemző tényezőt. Sőt...nem csak az internetes kultúrára jellemő dologról van szó...negatív hozzáállás. Vagyis hogy nem azt írjuk le, hogyan kell valamit megcsinálni, hanem azt hogy hogyan nem. Sőt..hogy aki úgycsinálja, az buzi és zsidő...sőt..cigány! meg kurva...ez a blog is így kezdődött, ha jól emlékszem. Kritizáltam a társadalmat, a politikát, embereket. Nem voltak ezek rossz kritikák szerintem, csakhát ugye...ettől még nem fogjuk megtudni, hogy mi a megoldás. Bár be kell ismernem, attól még, hogy valaki nem tudja a megoldást valamire, attól még azt tudhatja, hogy ami most van, az nem az, és persze online, ezért fel is emeli a hangját! Akkor viszont bennem felmerül a kérdés, hogy az ilyen emberek miután rávilágítottak, hogy hogy nem kell, miért nem mondják el a megoldást? Mert gőzük nincs? Persze hogy nincs, egész nap a gép előtt üldögélnek egymás blogját olvasgatva. Tisztelet a kivételnek. Néha én is beleolvasok más blogokba, és sokszor rá kell döbbennem, hogy iszonyatosan nagy butaságok vannak nagydobra verve, és az egekig magasztalva. Az olvasók meg beveszik a cumit, esetleg elvitatkoznak rajta a kommentekben. Ezek a viták is színvonaltalanok sokszor, és persze a hülyeség meg csak reprodukálódik.

Ha már itt járunk, nem tudok elsiklani felette ezért fel kell hoznom az általam "napiszaréstársai" gyűjtő névvel ellátott blogokat, vagy közösségi portálokat, vagy nem tudom minek nevezendők. Nincs baj azzal, hogy ilyen oldalak léteznek...kell egy kis ilyen is, olyan is. A baj, hogy jóval nagyobb rájuk a kereslet, mint ami indokolt lenne. Szerintem nincs az az ember ma Magyarországon, aki közösségbe jár, mondjuk 30 évnél fiatalabb és ne hallott volna még ezekről az oldalakról.
Mivel járulnak hozzá ezek az oldalak a kultúrához (vagy bármihez!?)? Hát szerintem semmivel. Különböző szubkultúrákat állítanak pellengérre de miért? Ez buzi, az cigány, a harmadik emós, a negyedik a metszet. Persze a sok magyar már dörzsöli a tenyerét, hogy a saját nyomorúságos életét néhány percre talonba rakhassa..."kit érdekel, hogy én nem vagyk szép...de ő..na Ő csúnya!!" Erről szól véleményem szerint a dolog...más nyomorúságán hízik a magyar ember mája. Vagy lehet a peruié is, vagy az oroszé, nem tudom, csak remélni tudom, hogy nem mindenhol ilyen lehúzóak az emberek.
Statisztikáim szerint az egyennapiszarkommentelő 190 magas, sportosan izmos, 20 centis(miért pont mindenkinek húsz, azért mert az szép kerek szám?), a politikában filozófiában, társadalomtudományban jártas több nyelven beszélő, párkapcsolatokban tapasztalt úriember. Ha ez így van, és milyen alapon kérdőjelezném meg én ezt, felmerül bennem a kérdés, hogy miért nem látok én iylen embereket az utcán? Lehet, hogy lepukkant környéken lakom....

Van sok jó blog, ahol tényleg jó kritikákat lehet olvasni. De könyörgöm, aki tényleg gondolkodik....az miért nem teszi ezt kicsit produktívabban! Én is ezért változtattam. Elkezdtem olyan dolgokról gondolkodni, amik engem érdekeltek, és a postok nagyrésze mostmár nem arról szól, hogy mi miért szar, hanem hogy szerintem esetleg mit hogy érdemes, vagy én mit hogy látok. Szerintem nagyon nem mindegy. Nem mindegy, hogy azt mondom egy félig kész házra, hogy ezt elkúrtad barátom, kezdheted előlről az egészet, vagy pedig elmondom, hogy szerintem így kell, persze ez nem szent írás, nekem bejött, hátha másnak is bevállik. A kettő között a különbség az útmutatás. Az első hozzáállástól a ház nem fog felépülni, a másodiktól igen.

Túllépve az internet sajátosságain, a való életben is jellemző ez a fajta emgközelítése a dolgoknak.  Egy igazi férfi nem sír...egy igazi nő nem hisztizik..egy igazi ez, egy igazi az..blablabla... azt nem tudjuk mit keresünk, csak azt, hogy mit nem. Ahhoz, hogy tudjuk mi nem kell, csak tapasztalnunk kell, viszont ahhoz, tudjuk mire vágyunk, gondolkodnunk is kéne...az meg ugye megerőltető. Az nem összeegyeztethető a nézek ki a fejemből egész nap és méltatlankodok mindenen életérzéssel.

Na...jó lesz ez így...modndjuk ebben a formában már egy hete is kipostolhattam volna :D

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetseghangjai.blog.hu/api/trackback/id/tr981785611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SuperSanyi 2010.03.17. 17:56:42

A napiszaréstársaira nem azért kerül fel valaki mert cigány hanem mert az aranylánc a nyakában vastagabb mint a toll amivel odarakja a kettő darab ikszet a pappr aljára mikor felveszi a segílyt. Nem azért kerül fel valaki mert buzi, hanem azért mert úgy nézki mint egy leszázalékolt paradicsommadár (illetve mert kibaszottundorító feje ven :D). Az emó az meg önmagáért beszél.

Az meg még haggyán is, hogy igény van rá, de, hogy folyamatosan vannak új bejegyzések, egymástól függetlenül sok - sok oldalon, amelyek közt ritka az átfedés az idmétlődés mag majdnem semmi és hogy minden második kép alján ott van a MyVIP ikon. Lásd: minden kínálat megteremti a maga keresletét. De a tv-ből is ugyanezt kapod... Győzike, Mauhnika, Józsibarát, Megaszar, Csillag születik mintha a puruttyát látnám megelevenedni, csek itt nincs xxx meg bizarr rovat (méég!!), csak agyiszint, pózolj, és "classic-shit".

SuperSanyi 2010.03.17. 18:20:49

Hajdúböszörményre pedig ez különösen igaz, mivel külön ilyen jellegű oldalt indítottak vállalkozó kedvű gimnaziták...

Tény van, hogy a szerkesztők néha kicsit túlbuzgóak. De arra van a comment rész ott lehet flémelni meg amit csak akarsz. Vagy azt is választhatod, hogy nem nézd meg a bejegyzést. De az esetek 90%-ban tény, hogy nem biztos, hogy büszkének kéne lenni arra, annak akiről felkerült kép vagy bármi amit azon csinál, mert csak az rá ha felrakta MyVIP-ra...

SuperSanyi 2010.03.17. 18:32:39

Áh! De jó volt megint elővenni a trollkalapácspt és itt is lesúlytani vele. ^^

Pinczes.Laszlo 2010.03.17. 22:50:13

Mit mondottam vala nem az a baj, hogy vannak ilyen oldalak, legyenek. A gáz az, hogy 10-ből 8 fiatal nemhogy leszarná a buzikat meg emósokat, meg Győzikét, meg Maunikát, és inkább azzal lenne elfoglalva, hogy ő milyen, hanem csüng a napiszaron meg az rtl klubbon. Ez meg nem a buzik emósok és cigányok szégyene. A közgazdasági fogalom pedig amit mondtál nem igaz. Én részemről a minden kereslet megteremti a saját kínálatát-ra szavazok.

Svenson 2010.03.21. 12:58:29

Sándornak hatalmas blogtroll kalapácsa az 5 kommentből 3 helyre is lecsapott:D azért ez nem semmi....

Pinczes.Laszlo 2010.03.21. 13:34:10

Nem kell aggódni, mikor megírtam is tudtam, hogy ez a post nem igazán üti meg a mércét :D De most készül egy nagyszabású, saját gondolatokban bővelkedő, egészen jónak ígérkező (kicsit hosszú) írás :D Csak legyen időm megcsinálni...

Addig is písz

Svenson 2010.03.22. 00:08:44

Diáé most egész jó lett. kicsit én életem szaga van, majd olvasd.

SuperSanyi 2010.03.24. 10:32:26

@Pinczes.Laszlo: Én egyre inkább csak azt látom, hogy akármilyen szart kezdenek el gyártani mindíg sikerül értékesíteni valahogyan.
A 8-ból 10 az szerintem nagyon el van túlozva. Gndolj már bele az rengeteg. Eleve 10-ből 3 vagy talán inkább 4 cigény... Ergó nem csünghet a napiszaron. A maradékból meg legalább 2 megint olyan, hogy csak idő kérdése, hogy mikor és hova kerül fel :D. A többi pedig nézi őket a napiszaron.
Én nem érzem szégyennek, hogy a puruttya a leglátogatottabb oldalam, vagy hogy naponta többször is megnézem. Akik oda felkerünek... Ott a helyük én meg jókat derülök rajtuk és pont.

Pinczes.Laszlo 2010.03.24. 18:48:01

@SuperSanyi: nem konkrétan az egyes embereket bírálom, mint te vagy én, hanem annyit mondok, hogy annak, hogy az emberek elég nagy része ilyen annak bizony oka van, és érdekes, hogy szerintem máshol meg nem így van. Akkor lehet, hogy a magyar emberek hozzáállása sántít.
süti beállítások módosítása