Gimik előtt szórólapozok a napokban, és látom a mai fiatal korosztályt. Én tudom, hogy konzervatív vagyok, de mi visz rá egy szülőt, hogy a 14 éves lányát kurvának öltöztesse? Nem értem. Meg azt sem, hogy a cigire a pénzt kitől kapja a gyerek. Meg hogy kitől tanulja azt, hogy ha ráköszönnek, akkor ne köszönjön vissza. Bevezetésképp maradjunk ennyiben...

Előbb embert kéne a gyerekből nevelni, nem észkombájnt. Értékrendet adni, odafigyelve, céltudatosan, következetesen. Megtanítai a társadalmi együttélés alapvető szabályaira. Nem attól lesz valaki faszacsávó, meg faszacsaj, hogy diplomája van, ha közben a földre dobja a szemetet, meg fellöki az öreget a buszon. Értékrend nélkül értelme nincs ennek az egész bohóckodásnak, amit ma oktatásnak hívunk...szerintem, bár én nyilván nem értek hozzá. Csak annyit tudok, hogy ezelőtt 20 év kellett ahhoz, hogy két generáció ne értse meg egymást, most meg kell hozzá 2. Nem állok én a változás útjában, ha van értelme neki, ha valami olyan célt szolgál, amelytől mind előrébb jutunk. De  most számomra nagyon úgy fest, hogy a kiegyenesedett ember kezd újra visszamenni majomba. Aztán ha nem vesszük észre magunkat, akkor lehet még belőle féreg is. Na jó...ez most talán dúrva volt...de már most vannak emberek, akiket inkább neveznék féregnek, mint majomnak.

Most huszárosan áttérnék az irodalomra, az oktatással kapcsolatos dolgok szemléltetése céljából. Az irodalmat nagyon szerettem végig. Olvastuk akkor még semmitmondó emberek semmitmondó sorait, feltöltve mindezt a pedagógus fantáziájában megszületett képpel, ezt kellett magolni. Irodalmat tanulni szerintem semmi értelme addig, amíg nem érett meg hozzá az ember. Lehet szeretni a verseket, szépek, de mindenkinek meg kell találnia az adott vers jelentését, amit konkrétan neki jelent. Akit a világon nem érdekel semmi, annak a nagy semmit fogja jelenteni a vers. Személy szerint rühelltem az irodalmat 18 éves koromig, de tudtam, hogy lesz még dolgunk egymással, és tessék, 20 éves vagyok, és érdeklődéssel olvasom azoknak a költőknek azokat verseit, amiket régen nem értettem. A versek lényege éppen a gondolatébresztésben, az érzelem keltésben rejlik, ezzel szemben az iskolában a saját gondolatok helyett egy adott személy gondolatai, mégpedig a tanáré kerülnek előtérbe. Oktatás mondjuk kipipálva, a felsőoktatásról már írtam régebben, ott sem valami rózsás a helyzet.

Lássuk a nevelést. Nem a magot elvetni a nagy dolog. Abból a magból ki fog kelni valami, és az a szülőket fogja minősíteni, hogy liliom lesz-e belőle, vagy gyomnövény. Az ember ráadásúl nem az a fajta "növény", amit csak úgy fel lehet baszni a szekrény tetejére, aztán majd havonta egyszer meglocsolom. Gondoskodást, törődést, odafigyelést igényel. A mai szülők miért nem tudják ezt? A gyerek hibája, hogy 14 évesen kurvának van öltözve cigivel a szájában, vagy a szülő szégyene ez... Mindenki karrierista, meg magával van elfoglalva, aztán nesze fiam egy ezres, vegyél belőle magadnak valamit, csak ne is lássalak. A gyerekvállalás egy döntéssel kezdődik (szerintem), mégpedig hogy akarunk-e mi ezzel foglalkozni egyáltalán vagy nem? Ha azt mondjuk, igen, akkor vállaljuk azt, hogy abból a magból megpróbáljuk a világ legszebb liliomát nevelni(értelemszerűen a szépség itt nem mint külső tulajdonság jelenik meg). Az a baj, hogy a mai szülők alábasznak egy zsák műtrágyát, meg néha meglocsolják, persze csak a lelkiismeretfurdalás elkerülése végett. Ez az a növény, amit locsolgatni kell, metszeni, táplálni, beszélni hozzá...rá mosolyogni, törődni vele. Mert ez az egyetlen olyan növény, ami ha elpusztul, vele pusztulunk egy kicsit mi is...de ha neveljük, akkor kertünk legszebb virága lesz. 

A gyereknevelés művészet. Ám egy olyan művészet, ahol sokkal nagyobb a felelősségünk, hiszen a műalkotás egy emberi lény, akit még feltételezhetően szeretünk is, és ha elbaszarintjuk, nem lehet kidobni a szemétbe, és újat kezdeni, bár van aki konkrétan megpróbálkozik ezzel. Nem lehet kidobni, hanem életünk végéig kell néznünk, tudván, hogy ezt bizony nem a gólya kúrta el, mert nem az ő dolga volt az, hogy a gyerekből ne majom legyen, hanem ember.  

Szóval...konklúzió az van, mint mindig, mégpediglen hogy tudatosan, felelősségteljesen tessenek szivesek lenni a gyereküket majd nevelni, a saját, a gyerek, és a társadalom érdekében. 

u.i.: Mielőtt még azzal jönne valaki, hogy miközöm hozzá, hogy más hogy neveli a gyerekét, szeretném előrejelezni, hogy sok ember együtt élését társadalomnak hívjuk, és ennek az együttélésnek vannak bizonyos szabályai. És amíg én ezeket betartom, igenis elvárhatom mástól is, hogy tartsa be. Egyébként nem vagyok az a jajj de érzékeny lélek, szóval nem szoktam ezen lovagolni, hogy jajj Eszmeráldá meg Ricsárdka mit szaladgál már az utcán, meg nyilván eddig sem tartotta be mindenki az íratlan szabályokat, csak az a baj, hogy lassan mi leszünk kevesebben akik betartják az íratlan szabályokat. Más meg még az írottakat se tartja be. Az összes mondandóm az lett volna ezzel az egésszel, hogy ez nem genetika, itt gyerekek lettek szarul felnevelve, ée egy szarul felnevelt, értérendficamos, vagy nélküli ember által felnevelt gyerek meg akkor milyen lesz? Mire az én gyerekem 10 éves lesz kiröhögik majd a többiek, amiért nincsen piercing a farkában? Pláne ha lány lesz....xD                    

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetseghangjai.blog.hu/api/trackback/id/tr251674750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SuperSanyi 2010.01.20. 10:15:41

Szerintem az nem lenne annyira nagy gond ha az ilyen értékrendficamos/nélküli egyedeknek is csak 1 - 2 - 3 gyereke lenne mint az embereknek mert azok csak észrevennék magukat, hogy egyedül ők olyanok amilyenek illetve a többi normális rájuk merne szólni. De az ilyeneknek 10 van és a 10 ilyennek is 10 lesz... (és nem cigányoztam)

Svenson 2010.01.28. 11:13:03

minden rendes 10 éves lánynak van a farkában minimum 2 piercing. Látszik hogy nem szoktál ilyenekkel foglalkozni, pedig az az igazi élmény... Még őszintén sikítanak legalább:D
Ilyen társadalmi hulladékok egyébként minden rétegből kikerülnek. Sanyi bár nem cigányozott, én sem fogok, de nehezebben integrálódnak, mint ahogy azt elképzelték itt fent. Nem szabad megfeledkezni a felsőbb rétegekről sem. Ha apuci póz verdával jár öltönyben, anyuci pedig megfelelő plázaprosti akkor az a gyerek is jó nevelést kaphat. Annyi a külömbség hogy neki pénze is van ahoz hogy barom legyen. A szülő meg tolja neki a gempát, addig legalább elvan a gyerek és nem kell vele fogalkozni. Ezek a kölykök háromfelé mehetnek. Vagy normális lesz, ami sztem igen ritka. Aztáb vagy nagyon lecsúszik, vagy akkora arca lesz, hogy a bazilikába nem képes bemenni. Láttunk már jópár ilyet, hogy anyuci mindent megad, az meg beleszarik és éli a világát, aztán amikor magára ismer akkor törölteti a kommentemet mert sérti a pici lelkivilágát... Nah csókoltam a seggeteket;)
süti beállítások módosítása