Újra egy kis zene

2009.08.27. 10:21

Reggeli közben Tv-t szoktam nézni. Az RTL-en mindig van valami együttes, aki szolgáltatja a zenét a blokkok között, ma ez Caramel volt. Ügyes a srác, bár nem igazán az én műfajom a zenéje, de tényleg le a kalappal, jó énekes. Egy valami viszont bántotta a fülemet, és ezt megfigyeltem már az utóbbi 2 de főleg az utolsó megasztár szériában. Az énekesek elfelejtették azt a jelentéktelennek tünő igazságot, hogy a kevesebb néha több. Ezt akár az öltözködésükre is érthetném(no nem úgy értettem, hogy a kevesebb ruhadarab több, hanem hogy nem kéne nagyon túllőnni a célon), bár arról nem ők, hanem a "sztálylisztok" tehetnek. Főleg nők, de a férfiak is, olyan szinten "kinek van nagyobb fasza" versenyt játszottak (nyilván ezt képletesen értem), hogy az valami undorító. Mindenki telerakta az amúgy már anno jól bevált nótákat hajlításokkal, magas hangokkal, húúúzással meg mittudom én még mivel...Néha a hullámvasúton éreztem amgam.:D Ezt egyrészről tiszteletlenségnek tartom az eredeti dallal szemben, másrészről semmi értelme egy "az" határozott névelőbe 5 hajlítást meg egy magas c-t bele tenni. Például, ha anya 120 decibellel, szavanként 3 hajlítással énekelte volna nekem éjszaka az altatódalt, nem hogy rosszat álmodtam volna, de el se mertem volna aludni. Ezzel arra célzok, hogy minden műfajnak meg vannak a sajátosságai, és lehet hogy valakinek olyan hiperszuper technikás hangja van, hogy bőven túlszárnyalja az adott stílus által felállított korlátokat, de az a stílus a maga korlátaival a legszebb. Azonnal kidobnám azt a metal albumot, amin minden szám egy 5 perces gitárszólóból állna. Alázat a zene iránt. Szerintem ez az, amit nagyon sok fiatal előadónak meg kellene tanulnia. Persze a jó hang sokkal hamarabb jön mint az alázat, aztán majd ahogy gyűlik a tapasztalat, úgy az utóbbinak is megnő a jelentősége :) Alázat nélkül ugyanis semmiben nem lehet igazán profi az ember.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetseghangjai.blog.hu/api/trackback/id/tr161341407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása