Ünnepek

2009.12.06. 21:13

Érdekes post lesz ez, talán olyan oldalamat fogom megmutatni, amit sokan még nem ismertek:) Kérem fogadjátok szeretettel.

December 6. van. Szeretem ezt a napot :) Szép emlékek kötődnek hozzá amióta élek. De kinek mit jelent ez a nap? Van akinek semmit, van akinek azt, hogy ajándékot kap, van akinek azt, hogy ajándékot ad, van akinek azt, hogy szeretetet és odafigyelést. Nem az én tisztem meghatározni, hogy mi az ünnepek szerepe az életünkben. Csupán azt mondhatom el, hogy mit jelentenek nekem, és hogy mi az ami nem  tetszik abban, amit másnak jelentenek.

Kicsi koromban az ünnepek nem szóltak másról, mint a kapás öröméről. Szerettem az ajándékokat, mint minden gyerek. Ez így van jól. Viszont valamelyik nap azt hallottam, hogy a karácsony a gyerekek ünnepe. Miért? Minél idősebb vagyok, annál jobban az enyémnek érzem. És valahogy minden évben máshogy élem meg. Most épp úgy érzem, hogy ezek az ünnepek lehetőséget nyitnak arra, hogy egy napig, vagy kettőig másként nézzünk a világra. És önmagunkra. Remek alkalmak arra, hogy elfeledkezzünk a rohanó világról, hogy eltemessük a gondokat és problémákat. A vizsgaidőszakot, a kudarcokat, a bántásokat, és a botlásokat. Itt vannak számunkra, hogy foglalkozhassunk egymással, és önmagunkkal....őszintén és önzetlenül.

Megtanultam kicsi koromban, hogy a férfiak  nem sírnak. Felnőttem, és rájöttem, hogy ez egy újabb marhaság, ami csupán annyira jó, hogy érzelmi nyomorékká tegyen egy csomó férfit. Újra megtanultam könnyezni, megtanultam átadni magam az érzéseimnek....ha úgy akarom. Leírom ezt nektek, mert ismertek. Tudjátok, hogy nem zokogok, ha bántanak, ha fájdalom ér. De van olyan szituáció, amikor az emberben elfolytott érzelmek ki tudnak törni, ha úgy akarja. És bizony van olyan hogy kicsordul egy könnyscepp a szememből. Nem a bánat műve ez, hanem a boldogságé. Általában olyankor, amikor belém csap a felismerés, hogy bizonyos dolgok mennyivel fontosabbak, mint azt gondoltam valójában. És ilyenkor kipukkan egy buborék, amiben egy érzés volt elzárva tudatalatt, és a felszínre tör. Talán kinevettek most emiatt, vagy azt mondjátok, hogy szánalmas. Nem baj, nyugodtan, nem haragszom meg érte:)

Tegnap voltam Édesapámnál. Így se hallottátok még tőlem...Édesapám..mindegy, egy oylan ember mondta, hogy használjam így, akinek én hiszek, és kútba ugrok, ha azt mondja, hogy az jó lesz nekem:D Újabb dolog, amit nem érthettek meg:) Szóval  Édesapámnál voltam. Milyen ember is Ő? Első ránézésre nem lenne szimpi.....de ha az ember veszi a fáradtságot, hogy ne a felszín alapján ítéljen, hanem meg vizsgálja, hogy mi miért olyan amilyen, akkor rájön, hogy milyen szeretetre méltó ember, és hogy milyen bölcs... fényképeket nézegettünk. Lejátszódott előttem az élete. És sajnálom, hogy nem  azt kapta az élettől, amit megérdemel. Kb egy fél éve majdnem elvesztettem. Azokban a pillanatokban, amikor nem tudtam mi lesz, lejátszódott bennem, hogy mennyi mindent nem mondtam még el neki. Innentől kezdve más szemmel nézek rá. És igyekszem minél jobban megismerni, amíg még lehet. Szóval nézegettük a fényképeket, és kipukkant egy buborék:) Kicsit elkalandoztam, talán semmi köze az ünnepeknek ehez az egészhez. De mégis van...az érzés...ugyan ez az érzés számomra az ünnep.

Elmondtam mit jelent számoma ez az ünnep...de nézzük más hogyan éli meg. Sok ember számára a Karácsony abból áll, hogy megpróbálja kifejezni a családja számára , hogy mennyire szereti őket. Ez jobb esetben lehet őszinte, rosszabb esetben kötelesség tudat, vagy "neszebazdmeg". Csak a nagy piacgazdaság, meg fogyasztói társadalom sajnos eltévelyítette az embereket, és elhitette velük, hogy a szeretetnek van mértékegysége. És íly módon pénzben kifejezhető. Nagyon nem....A szeretet nem helyettesíthető plazmatévével, PC játékokkal, vagy arannyal. A szeretet pótolhatatlan. Hitelbeverik magukjat kvázi feleslegesen, mert mindenki megkapta az ajándékát, de a lényeg elmarad. Elmarad az, amikor állunk a karácsonyfánál, és egymásra nézünk...senki  nem szól egy szót sem...csak elmosolyodunk, és a csend mesél. A csendből kivirágzik egy olyan érzés, ami semmivel nem pótolható a világon....pláne nem pénzzel. Ha valaki nem ismeri az érzést, azt nagyon sajnálom, nekem szerencsém van, és így telnek a Karácsonyaim:) Viszont ettől az évtől ezt sokkal jobban meg fogom becsülni mint eddig. A legnagyobb ajándék amit kaphatok ettől az ünneptől az az, hogy azokkal az emberekkel lehetek, akik a legfontosabbak számomra.

Nyugodtan szentimentális, nyálas faszozzatok, meg Kozsózzatok le, de ma dec 6. van, és ilyen a hangulatom, és úgy sem tudjátok elrontani ha belegebedtek se :D

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetseghangjai.blog.hu/api/trackback/id/tr601578912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SuperSanyi 2009.12.07. 02:16:10

Először is ELSŐ! xD

SuperSanyi 2009.12.07. 02:29:07

Másodszor pedig.
Én kurvára utálom a karácsonyt. A karácsony egy egyházi ünnep amikor Jézus születését ünnepli akinek ez ünnep. Aki mást mond az hazudik.
Nem értem miért kell arra lenni egy kitüntetett pár napnak lenni az évben hogy az emberek gondolnak a másikra, meglátogatják egymást, juttatnak valamit a kevésbé szerencséseknek és miért kell ezt valami oltári giccsparádé közepedte csinálni??? Miért csak ilyenkor ad a csöveseknek meg a házalós semmirekellőknek akik erre játszanak rá?
Miért kell a Teszkóban már december 10-én is a dzsingülbelzt hallgatni (mintha magyar nyelvű karácsonyi dal nem is lenne ha már ez kell a parasztoknak)januárig?
Én kurvára leszarom, hogy karácsony vagy nem karácsony, egyformán szeretek mindenkit egész évben és nem baszom át magamat azzal, hogy ilyenkor rádobok még egy lapáttal.
Az egéssznek annyi értelmét látom, hogy az imperialisták ilyenkor annyi szart dugnak a zsebünkbe mint egész évben idáig.
Mindennek tetejébe setét van, hideg, meg takony idő...
Summa summarum: a karácsony kurvára szívás!!!
Javaslom, hogy vezessünk be júliusban valami normális egyházközösségtől független ünnepet, amikor tilos ajándékozni.

ZombiE 2009.12.07. 02:53:05

Rüheltem a karácsonyt, bár ez legföképp az elmult évek tapasztalatain alapult, szar érzés h már elöre egy hónappal figyelni kell ,hogy kap majd fater szabadságot, vagy hátha tartalékos lesz aznap, és nem lesz részeg már kora délután..szóval régebben a karácsony maga volt a pokol..De amikor elsőnek karácsonyoztunk 1üt hárman, teljesen más érzés volt, mintha lezárult volna bennem vmi, és aza mérhetetlen nyugalom..korábban sosem tapasztaltam..viszont eza mai rendszer mindenből pénzt zsigerel ki,ez ellen kb anyit lehet tenni h leszarod, én minden évbe csapdakonci jegyet kérek, azt is kapok, szal vídámság van:D, de xtem egész évben ilyen szellemiségben kéne élni, nem Karácsonykor eröltetni azt, ami nem megy.A "keresztény" ünnepröl meg anyit h szarni bele, mindenki ugy éli meg a karit ahogy szereti, van aki nagycsaládi lakomát tart, van aki elmegy az éjféli parasztvakitásra kisjézuskástól szüznemzéses máriástól eggyütt,aztán üröl magának..kinek mi jön be, viszont ami biztos pont, h szilveszterkor oylan mocskos részegek leszünk, hogy az magunkhoz képest is gyalázatos:D

Pinczes.Laszlo 2009.12.07. 08:21:43

@SuperSanyi: Nem tudom feltűnt-e hogy egyházról nem is beszéltem...attól még hogy kinek mit jelent, attól még az én véleményem nem változik. Egyébként meg mutass már nekem egy olyan embert, aki egész évben tud szarni a problémákra, és függetlenedni tud a gondjaitól és a családjára figyel. Ilyen embert én még nem láttam, de szerintem nincs is. De ez a két nap számomra erről szól...és nem álszentségből. Ha te utálod a karácsonyt, annak az lehet az oka, hogy nem játszódott még le a családotokban az a jelenet, amit fent leírtam, azt pedig sajnálom. Na de majd hátha idén...:)

Pinczes.Laszlo 2009.12.07. 12:14:33

@ZombiE: Köszi szépen a kommentet, meg a tapasztalataidat, egyet értek veled :)

SuperSanyi 2009.12.07. 17:12:45

@Pinczes.Laszlo: Játszódott le valami hasonló (biztosan) de nekem ez nem sokat jelent. Sokkal nagyobb lelki megnyugvás mikor apuval egéssz nap melózunk aztán otthon leülünk vacsorázni, nekem azt semmilyen karácsony nem übereli.
Azt elhiszem h nálad nem álszentség de kurvasok emberen látom ezt.
Attól még, hogy neked mást jelent attól még a karácsony keresztény ünnep marad míg világ a világ...

Pinczes.Laszlo 2009.12.09. 12:39:56

@SuperSanyi: Az a baj, hogy már megint lázadsz, csak nem igazán esik le ismét, hogy mi ellen... az összes többi ember ellen? Végre megtanulhatnál már szarni azokra, akik nem fontosak, meg magaddal foglalkozni más dolgok helyett. Annak meg örüljél, hogy te apukáddal tudsz dolgozni, meg le tudsz vele ülni vacsorázni, de én 2 hétben egyszer látom, és akkor még örüljek ha nem részeg....mostmár mondjuk nem iszik, és ennek nagyon örülök.

Svenson 2009.12.09. 18:50:51

Karácsony... Nekem ilyen szempontból kurvajó családom van. A karácsony nálunk olyan mint az időjárás. Van.
Nagy lázban ég anyám hogy idén én és a többiek díszítjük a fát. Fel is dobjuk nincs azzal baj, csak aztán jön anyám és azt mondja: ez szar. Bocsásson má meg mindenki akinek ez szent, de annak a kurvacsecsemőnek nem mindegy hogy hol születik meg? Hát választhat. Vagy egy kiégett izzó alatt vagy a malacka fejű dísz mellett, de mindenképp szikrázni fog egy csillagszóró felette.
Indul is a cirkusz, szar a fa, szar helyen van, szar a dísz, szar minden.
Este amikor úgy gondoljuk hogy ajándékozás akkor anyám bekapcsolaj a 20 éves philips magnóját valami karácsonyi énekkel. De hoppá, nem magyarul énekelnek hanem németül, közben anyun az öröm hogy eredetiben hallhatja. Eredeti? Magnóról? És ez a karácsonyi sztori akkor most tegyük fel Papenburgban játszódott vagy Betlehemben? Eredeti...
Kivonulunk hogy együtt legyünk, mert rég szeparálva tárol minket anyánk, na de akarata ellnére. A kirobbantott fás cirkusza elveszi mindenkinek a maradék kedvét a karácsonytól.
Ajándékok átadva-véve és Zoli stilszerűen eltűnik otthonról hogy barátokkal legyen, pinpongozzon, megnyugodjon.
A karácsony a mai világban a fogyasztói társadalom vásárlásra ösztönző kelléke. Gratulálok hozzá mindenkinek akinek egy cseppet is köze van hozzá...

Pinczes.Laszlo 2009.12.09. 20:54:15

Kapjátok már be a faszomat....én elmondom hogy én hogy élem meg az ünnepet, erre az egyik lemocskoskeresztényez, a másik meg lemocskoskapitalistáz, valamint egyébként is kapjam be, mert mindenkinek köcsög az anyja, így hát ha én jól érzem magam, akkor már csakis képmutató lehetek meg naív...ja meg nyálas.

Svenson 2009.12.10. 14:50:10

@Pinczes.Laszlo: Épp saját karácsonyi életképeimet osztottam meg veled, veletek... Nem a te ünnepi érzetedet lomboztam volna le. És ez kurvra nem lázadás. Vallási kérdés.... Felőlem hanukázhatsz is, de nehogy jól érezd magad elmondom hogy a keresztény vallások igen kis %-át teszik ki az összesnek ha a föld teljes lakosságát nézzük. Ugyebár a télapó sem megy a Buddhistákhoz.
Karácsony az a mi köreinkben család összehozó event lenne.. Mint a lottó 5-ös. Csak szelvény sincs meg lóvé sincs. De nem para, van áruhitel... Te mocskos kapitalista. Éljen a proletár diktatúra! (és a világbéke)

Fuckos 2009.12.11. 01:09:08

Nincs bajom a karácsonnyal, ünnepelje mindneki úgy, ahogy neki jó. De annyi biztos, hogy már nem Jézuskáról szól. Az kéne még...Lehet, hogy ez csak az én tapasztalatom, de nem hiszem, hogy olyan sok ember gondol arra a vacsora utána, hogy jaaaj most született meg a mi megváltónk de jó...

Amiért írni akartam. Reptéren dolgozok éjszakásként. 20:30-4:00-ig nincs járat, nincs vevő, de központilag még mindig bömböltetik a Központi "rádiót". Ez annyit tesz, hogy karácsony közeledtével egy 11 számos újrajátszott és feldolgozott karácsonyi dalokat tartalmazó cd-t játszanak végtelenítve. 8,5 óra munka (mert nem 4ig dolgozok) alatt nemegyszer kapok agyhugykövet. MIÉRT gonodlják azt az emberek, hogy jók a karácsonyi dalok? Miért gondolják azt, hogy ha a silent night-ot lassabban és halkabban és elnyújtva éneklik akkor az jobb lesz. Miért gondolják azt, hogy ha a SantaClaus's coming to town-t egy 7 éves visítóan magashangú kissrác énekli embertelen magasan és ordítozva, attól megjön az embernek a kedve az ünneplésre. (ekkor az is eszembe jutott, hogy miért énekeltetik az ilyen gyereket, mert oké hogy tehetségesebb a többi korabelinél de attól hogy X éves még fos amit csinál...ha gyakorol, meg mutál legalább 3 oktávot lefele, akkor lehet hogy jó éneke lesz). Nah szóval, ezekután olyan zokniként értem haza, hogy hallani nem akartam a karácsonyról(amivel egyébként nincs bajom, de ezentúl úgyérzem különválik számomra a karácsony és a karácsonyi dalok)

linka 2009.12.11. 12:55:43

"Ünnep oly szép, a gyertya ha ég,
A szeretet asztalánál ott ülünk mindannyian.
Hó és hideg, de a szándék meleg,
A kevés is több lesz, ha a szíved adod bele.

Együtt így jó, nincs is rá szó, nem lehet papírra írni,
Egyszerűen érezni kell.
Ünnep oly szép, a gyertya ha ég,
A szeretet asztalánál, ott ülünk mindannyian."

Szerintem ez a post nem azért íródott, hogy a kapitalista érzéstelen állatot kihozza az olvasóiból. Laci ünnepét nem szeretném elrontani, jókedvét sem. De azért kicsit irigykedek... Remélem most karácsonykor végre én is majd hasonló dolgokat élhetek át. (Laci tudja miért.)

Pinczes.Laszlo 2009.12.11. 13:19:55

@linka: Talán első lépésnek nem lenne rossz, ha rendeznéd a viszonyodat a családoddal:) Mármint magadban...hogy mit érzel. Másodszor pedig ne 24-én reggel menj haza, hanem minél hamarabb, és egy pár napra dobd ki a laptopot az ablakon. A többi rajtatok múlik...rajtad.
Egyébiránt az ünnepemet senki nem fogja tudni elrontani, maximum én tudnám, de nekem meg nem áll szándékomban.
Viszont most mennem kell a bankba, mert csak hitelből tudom megvenni anyának azt a plazmatévét, amit már rég kinéztem naki, bb XD

Svenson 2009.12.15. 15:09:24

@Pinczes.Laszlo 2009.12.11. 13:19:55:
"...mint halottnak a csók..."
süti beállítások módosítása